Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 | info@kompetea.pl |  Kalendarz szkoleń otwartych

Usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, powszechnie znana jako e-Doręczenia – jak ma funkcjonować w praktyce, jakie korzyści niesie dla przedsiębiorstw i jak się przygotować do wdrożenia?

e-Doręczenia to ewolucja jeśli chodzi o dotychczasowy sposób wymiany korespondencji pomiędzy podmiotami publicznymi, przedsiębiorstwami i obywatelami. Jest to rozwiązanie szybkie, bezpieczne, dostarczające niepodważalnych dowodów nadania i odbioru oraz jednoznacznie potwierdzające tożsamość komunikujących się stron terenie całej Unii Europejskiej. Co ważne, jest to też rozwiązanie ekonomiczne – a najnowszego raportu dotyczącego e-Doręczeń wynika, że w przypadku migracji 100% przesyłek do usługi e-Doręczeń, oszczędności generowane z tytułu kosztów wysyłki, przygotowaniem wydruku, wydrukiem i konfekcjonowaniem korespondencji przesyłki fizycznej, mogą sięgać nieco ponad 1, 49 mld zł!

Podczas 6-godzinnego szkolenia e-Doręczenia zostanie przedstawiona podstawa prawna, obowiązki podmiotów, funkcjonowanie krajowego systemu doręczeń elektronicznych oraz praktyczne wykorzystanie doręczeń elektronicznych: tworzenie, nadawanie i odbieranie przesyłki oraz odbiór i weryfikację dowodów z usługi.

Szkolenie prowadzi wieloletni praktyk w zakresie zarządzania dokumentacją elektroniczną i ekspert w obszarze e-Doręczeń.

 Adresaci szkolenia z E-doręczeń dla przedsiębiorstw:

Szkolenie kierowane jest do przedsiębiorstw, właścicieli firm

Poniżej zamieszczamy aktualny harmonogram wprowadzania obowiązku stosowania Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych dla podmiotów niepublicznych

timeline_pre_loader

Od 01.01.2025 r

Osoby wykonujące zawody zaufania publicznego:

  • adwokata,
  • radcy prawnego,
  • doradcy podatkowego,
  • doradcy restrukturyzacyjnego,
  • rzecznika patentowego,
  • notariusza

Podmioty niepubliczne rejestrujące się do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) od 01.01.2025 r.

Podmioty niepubliczne składające wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG)

Od 01.04.2025 r.

Podmioty niepubliczne zarejestrowane w KRS przed 01.01.2025 r.

Od 01.07.2025 r.

Podmioty niepubliczne zarejestrowane w CEiDG do 31 grudnia 2024 r. – w przypadku dokonywania zmian we wpisie po 30 czerwca 2025 r.

Od 01.10.2026 r.

Podmioty niepubliczne zarejestrowane w CEiDG do 31 grudnia 2024 r.

Cel szkolenia z E-doręczenia dla przedsiębiorstw:

Zapoznanie uczestników szkolenia z przepisami ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych oraz nowymi obowiązkami przedsiębiorców w zakresie:

  • założenia adresu do doręczeń elektronicznych,
  • wpisu ADE do BAE,
  • administrowania skrzynką do e-Doręczeń,
  • odbierania pism urzędowych przez e -Doręczenia,
  • możliwości doręczania pism do klientów i partnerów biznesowych,
  • możliwości prowadzenia wymiany korespondencji z urzędami, w tym w ramach –  postępowań administracyjnych.

Zrozumienie przez uczestników zasad nowego modelu wymiany korespondencji  i możliwości zastosowania go w procesach biznesowych. Wykorzystanie zdobytej wiedzy do generowania oszczędności i budowania relacji biznesowych w oparciu o nowoczesne rozwiązania mające charakter ogólnoeuropejski (rozporządzenie eIDAS).  Identyfikacja szans i ryzyk związanych z nowym modelem doręczeń.

Program szkolenia:
  1. Terminy wejścia w życie obowiązku stosowania doręczeń elektronicznych

    • Harmonogram wdrażania e-Doręczeń dla różnych grup podmiotów, w tym przedsiębiorców.
    • Kto i od kiedy musi posiadać adres do doręczeń elektronicznych?
  2. Domyślna cyfrowość doręczeń w podmiotach publicznych

    • Od kiedy urzędy będą zobowiązane do wysyłania pism elektronicznych do firm?
    • Zakres spraw objętych obowiązkiem doręczeń elektronicznych.
  3. Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (KURDE)

    • Możliwości zastosowania przez przedsiębiorców.
    • Sposób realizacji w kontaktach z podmiotami publicznymi i niepublicznymi.
  4. Skrzynki dostawców publicznych i niepublicznych – co wybrać?

    • Przegląd dostępnych usług rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
    • Porównanie ofert rynkowych i kryteria wyboru dla przedsiębiorców.
  5. Zakładanie i administrowanie adresem do doręczeń elektronicznych (ADE)

    • Jak założyć ADE?
    • Możliwość zmiany lub przeniesienia ADE do innego usługodawcy.
    • Obsługa skrzynki e-Doręczeń.
  6. Obowiązek wpisu ADE do Bazy Adresów Elektronicznych (BAE)

    • Skutki prawne wpisu.
    • Zasady działania BAE i sposoby wyszukiwania adresatów.
  7. Zabezpieczenie obrotu prawnego poprzez e-Doręczenia

    • Dowody potwierdzenia odbioru korespondencji:
      • Dowody wysłania i otrzymania.
      • Dowody techniczne.
      • Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru (EPO).
  8. Kiedy można doręczać „po staremu”?

    • Wyjątki od obowiązku stosowania doręczeń elektronicznych.
  9. Obowiązki operatorów e-Doręczeń

    • Świadczenie usług KURDE i PURDE.
    • Zasady rozliczeń i reklamacji.
  10. Praca w środowisku testowym e-Doręczeń

  • Zarządzanie skrzynką e-Doręczeń.
  • Obsługa korespondencji w praktyce.
  1. E-Doręczenia a rozwiązania paperless w przedsiębiorstwie
  • Integracja z systemami zarządzania dokumentacją.
  • Stosowanie podpisów elektronicznych.
  1. Doręczenia w okresie przejściowym (1.01.2025 – 31.12.2025)
  • Przepisy przejściowe i dostosowanie do nowych wymogów.
  1. Sesja pytań i odpowiedzi
Uczestnicy wraz z materiałami otrzymują:
  • regulamin PURDE
  • regulamin PUH Poczty Polskiej
  • zestawienie komercyjnych Kwalifikowanych Dostawców Usług
  • dokument integracyjny
  • autorskie zestawienia i wykresy dotyczące e-doręczeń pozwalające w przystępny sposób zrozumieć zasady działań e-doręczeń
  • konsultacje poszkoleniowe
Prowadzący:

Główny specjalista ds. e-administracji w urzędzie. Wieloletni praktyk w zakresie zarządzania dokumentacją i ekspert w obszarze e-Doręczeń. Ma na swoim koncie ponad 150 instytucji przeszklonych z tego zakresu. Administrator  funkcjonującego w urzędzie systemu teleinformatycznego do elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD), odpowiedzialny za dostosowywaniu systemu do zmieniającej się rzeczywistości cyfrowej – integracje z systemami dziedzinowymi, platformą ePUAP, system e-Doręczeń, Elektronicznym Nadawcą Poczty Polskiej. Specjalista w obszarze elektronizacji obiegu dokumentów, wdrażania systemów obiegu dokumentów i ich integrowania – np. Projekt EduLublin. Z ramienia urzędu koordynuje testy systemu e-Doręczeń i systemu EZD RP. W swojej pracy specjalizuje się w szeroko rozumianej e-administracji, ze szczególnym uwzględnieniem doręczeń elektronicznych (także ePUAP)  i zastosowaniu podpisów i pieczęci elektronicznych – prowadzi szkolenia i opracowuje instrukcje. Ponadto wykłada zarządzanie dokumentacją na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Entuzjasta cyfryzacji i prowadzenia spraw elektronicznie. W swoich szkoleniach prezentuje autorskie zestawiania i wykresy pozwalające uczestnikom lepiej zrozumieć poruszaną tematykę.

Informacje organizacyjne:

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:00 – 12:30
Zakończenie szkolenia 15:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Kompetea all rights reserved

E-doręczenia dla przedsiębiorców i firm- jak wdrożyć procedurę zgodnie z ustawowymi terminami
550 zł+ 23% VAT/ osoba
14.04.2025 on-line