Szkolenie ma na celu przybliżenie tematyki budowania zaangażowania kapitału pracowniczego w organizacjach. Jego kluczowym zadaniem jest przeprowadzenie uczestników przez metody i techniki wpływania na aktywność zawodową pracowników oraz praktyczne ćwiczenia, nabycia wiedzy i umiejętności w zakresie diagnozowania, analizowania, pomiaru i znalezienia rozwiązania na utrzymanie lub podniesienie poziomu zaangażowania, motywacji i efektywności pracowników.
Założeniem warsztatu jest zbudowanie osobistego portfolio kompetencyjnego dla każdego z uczestników szkolenia, aby świadomie korzystał z własnego potencjału wiedzy i doświadczenia w motywowaniu współpracowników i podległych mu jednostek oraz umiejętne wzbudzenie potrzeby partycypacji współpracowników w realizowaniu codziennych wyzwań zawodowych.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie adresowane jest do osób, które obecnie lub w przyszłości będą odpowiedzialne za zarzadzanie pracownikami, współpracownikami, projektami, grupami eksperckimi. Szczególnie polecane osobom pełniącym funkcję personalną lub zarządczą w zespołach, projektach, organizacjach lub z osobami aktualnie mierzącymi się z wyzwaniem spadku zaangażowania zespołów w środowisku zawodowym.
Korzyści ze szkolenia:
UMIEJĘTNOŚCI
Po szkoleniu uczestnicy będą umieli:
Samodzielnie podjąć interwencję w sytuacji diagnozy przyczyn spadku efektywności osobistej i wynikowej członków zespołu
Wybrać właściwa ścieżkę postępowania w analizowaniu przyczyn utraty zaangażowania przez współpracowników
Zmierzyć i zanalizować poziom zaangażowania w pracę
Odpowiednio zareagować i wybrać rozwiązanie ukierunkowanej ścieżki motywacyjnej w odniesieniu do poszczególnych członków zespołu
Wybrać właściwą ścieżkę rozwiązania w oparciu o diagnozę potencjału pracownika
Doskonalić umiejętności menadżerskie w oparciu o praktykę metodologii zarządzania zaangażowaniem pracowników
NARZĘDZIA
STANDARYZOWANA DOKUMENTACJA – modele rozmów przydatnych w praktyce menadżerskiej
Pakiet materiałów, dobrych praktyk i rekomendacji literatury, artykułów branżowych, narzędzi psychometrycznych
Praca z narzędziem diagnostycznym KM diagnozujących kontekstową wrażliwość na czynniki motywujące wraz z rekomendacjami rozwojowymi dla każdego uczestnika
BONUS
Uczestnicy szkolenia mają możliwość skorzystać ze ZDALNEJ KONSULTACJI POSZKOLENIOWEJ z Trenerem, w wymiarze do 2 h, z obszaru zagadnień podejmowanych na szkoleniu.
Metody pracy:
Szkolenie ma charakter warsztatowy, ukierunkowane jest na przekazanie wiedzy i praktycznych umiejętności uczestników. Prowadząca dostarczy użytecznych modeli, wskazówek, dokumentów i rekomendacji do zastosowania przez uczestników w późniejszej praktyce zawodowej.
Mini wykłady, pigułki wiedzy
Prezentacje i instruktaże narzędziowe
Ćwiczenia indywidualne i grupowe
Analiza studiów przypadków i praktyk własnych uczestników
Rozwiązywanie zagadnień problemowych
Instruktaże aktywizujące
Praca warsztatowa
Analiza dobrych praktyk
Program szkolenia z budowania zaangażowania pracowników:
Kluczowe czynniki wpływu na pracownika i możliwości przełożenia aktywności menadżerskich na wymierne efekty pracy
Charakterystyka pracowników z punktu widzenia poziomu zaangażowania
Podział różnicowania osobowościowego opartego na modelu D.I.S.C. i wykorzystanie w skutecznym osadzeniu pracowników w zadaniach/ rolach*
Praktyki motywacyjne budujące zaangażowanie – manuale zadaniowe do przećwiczenia i gruntowania kompetencji przydatnych w doskonaleniu umiejętności menadżerskich
Rozwojowa informacja zwrotna (pozytywna / konstruktywna – Model 3 i Model 4)
Plan ukierunkowanej rozmowy rozwojowej
Techiki pochwały indywidualnej (inspirującej, adekwatnej do wysiłku/zaangażowania/efektu)
Model wspierającego powierzania stanowiska, funkcji, roli
„Zarządzanie własnym szefem” koncepcja rezonansu wewnątrz zespołowego
MARKA OSOBISTA I KIERUNKI ROZWOJU
KOTWICE MOTYWACYJNE i możliwość ich wykorzystywania w praktyce pracy
Kwestionariusz autodiagnozy praktyk motywujących zespół
Spadek zaangażowania a spadek efektywności – różnica istotna dla szefa
Wyczulenie na najczęściej występujące przyczyny spadku zaangażowania (ścieżka wypaleniowa, „przepalenie”, spadek wydajności, problemy prywatne, obszar wrażliwości psycho-somatycznej)
Strategie działania wsparciowo – pomocowego w sytuacjach spadku zaangażowania i/lub efektywności
Badania zaangażowania i zadowolenia pracowników – co warto mierzyć, by mieć wiedzę o kierunku efektów wprowadzanych zmian?
Kluczowe działania menadżerów angażujące w obszarach wsparcia zawodowego pracowników
* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą
Miejsce realizacji
sala szkoleniowa w centrum Warszawy; informacja u Organizatora
Dodatkowe informacje
Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia
Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.
* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą
Miejsce realizacji
on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ
Dodatkowe informacje
Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej
Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.