Dołącz do naszego szkolenia dla menedżerów i odkryj, jak przekształcić onboarding nowych pracowników w potężne narzędzie budowania zgranego i zaangażowanego zespołu. Nauczysz się sprawdzonych metod planowania i wdrażania nowych pracowników, które zwiększą ich motywację i poczucie przynależności już od pierwszego dnia w firmie.
Podczas szkolenia skupimy się na: Efektywnym onboardingu, który minimalizuje rotację i skraca czas adaptacji Budowaniu silnych relacji i atmosfery współpracy w zespole Tworzeniu kultury otwartości, szacunku i autorytetu menedżera
Zainwestuj w rozwój swoich kompetencji i podnieś skuteczność zespołu!
Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest skierowane do:
kadry zarządzającej tj. dyrektorów, kierowników, naczelników
osób pełniących funkcję szefów komórek, koordynatorów czy liderów w różnych sektorach rynku
osób, które są odpowiedzialne za zarządzanie zespołami, projektami oraz innymi strukturami organizacyjnymi.
Cel szkolenia:
Dzięki szkoleniu:
zwiększysz świadomość na temat roli odpowiedniego wdrażania nowych pracowników w kontekście funkcjonowania Twojego zespołu, działu, a finalnie całej organizacji.
dowiesz się na co zwrócić szczególną uwagę na etapie preonboardingu oraz na poszczególnych etapach onboardingu
poznasz przydatne narzędzia i modele ułatwiające wsparcie swoim pracownikom od samego początku ich drogi w firmie aż po działania monitoringowe.
dowiesz się jakich typowych błędów uniknąć
nauczysz się współpracować w obszarze onboardingu z działem HR by szybciej osiągać pożądane rezultaty
nauczysz się planować proces wdrażania pracowników, tak by zoptymalizować czas potrzebny na osiągnięcie pełnej produktywności przez nowych członków zespołu
będziesz lepiej formułować oczekiwania wobec nowych pracowników i wyznaczać klarowne cele
Rola onboardingu w podnoszeniu efektywności nowych pracowników
Znaczenie roli Szefa w procesie onboardingu -zapewnienie wsparcia, jasnych wytycznych i feedbacku dla nowych pracowników
Metody budowania autorytetu menedżera w zespole – jak zyskać zaufanie, szacunek i akceptację wśród nowych pracowników
MODUŁ 2. PREBOARDING – PRZYGOTOWANIE PRZED PIERWSZYM DNIEM PRACY
Elementy preboardingu – kluczowe elementy procesu adaptacji oraz zaplanowanie harmonogramu wdrożenia pracownika (przewodniki, mapy drogowe , zastosowanie narzędzi wsparcia)
Komunikacja z nowymi pracownikami – narzędzia skutecznej komunikacji z nowymi pracownikami przed ich pierwszym dniem pracy (model rozmowy powitalnej, model expose szefa)
Personalizacja onboardingu stanowiskowego – przygotowanie stanowiska pracy (sprzęt i narzędzia, oprogramowanie i aplikacje, dostęp do systemów, materiały, procedury i dokumentacja, przygotowanie fizycznej przestrzeni pracy)
Harmonogram aktywności onboardingowych wraz z rekomendacjami postępowania w odniesieniu do konkretnych etapów trwania procesu wdrożenia (Szef, współpracownik, delegowany opiekun, wsparcie HR)
Etap 1 Pierwszy dzień (1)
Etap 2 Pierwszy tydzień (7)
Etap 3 Pierwszy miesiąc (30)
Etap 4 Koniec okresu pierwszej umowy (90/180)
Zarządzanie relacjami ze współpracownikami – wprowadzenie do zespołu, przedstawienie współpracowników i nadzorujących oraz zapoznanie go z rolami i obowiązkami poszczególnych osób
Efektywne szkolenie i wsparcie – zapewnienie nowemu pracownikowi niezbędnego wsparcia w zakresie kultury organizacyjnej, wartości, celów oraz szkolenia z zakresu wykonywanej pracy i używanych narzędzi (baza technik metodycznych by szybciej i efektywniej osiągać wyniki wdrożeniowe–przy instruktażach, szkoleniach, rotacji zadań)
Monitoring i feedback – regularne monitorowanie postępów nowego pracownika oraz udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej
Jak radzić sobie z trudnościami w procesie onboardingu – rekomendacje działań
Technologie wspierające proces onboardingu – jak wykorzystać innowacyjne narzędzia i platformy cyfrowe do usprawnienia procesu onboardingu (interaktywne platformy e-learningowe, zystemy HRMS, zplikacje do komunikacji i współpracy, intranet i portale wewnętrzne firmy, narzędzia do automatyzacji procesów)
MODUŁ 4. ANALIZA SKUTECZNOŚCI ONBOARDINGU JAKO KLUCZ DO EFEKTYWNEGO ZARZĄDZANIA PROCESEM WDROŻENIA
Ewaluacja onboardingu z perspektywy Szefa – analiza i ocena wszystkich etapów procesu wdrażania nowych pracowników tj. zidentyfikowanie mocnych stron oraz obszarów wymagających ulepszenia kolejnych wdrożeń – warsztat z dostosowania konkretnych narzędzi do potrzeb Szefa zespołu (ankiety dla nowych pracowników, wywiad standaryzowany z postępów wdrożenia, analiza danych dotyczących wydajności pracowników, model rozmowy monitorującej, model exit ONB, model rozmowy podsumowującej w wariantach przedłużenie umowy/brak przedłużenia umowy)
Korzyści z onboardingu – zwrot z inwestycji czasu i zaangażowania
MODUŁ 5. TWORZENIE SOLIDNYCH FUNDAMENTÓW DLA EFEKTYWNEJ PRACY ZESPOŁOWEJ
Onboarding członków zespołu rozproszonego – zdalnie, stacjonarnie czy hybrydowo? – rekomendacja działań
Onboarding dla freelancerów i kontraktorów – jak zapewnić im niezbędne informacje, narzędzia i wsparcie, aby mogli szybko zacząć pracę i dostosować się do wymagań projektów
Onboarding a zaangażowanie pracowników – jak zapewnić, aby proces wdrażania nowych pracowników był integralną częścią strategii zaangażowania pracowników i wspierał budowanie silnych relacji oraz poczucie przynależności do organizacji od samego początku
*Program szkolenia jest własnością Kompetea i jest chroniony prawami autorskimi. Jego Kopiowanie i powielanie jest zabronione.
* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą
Miejsce realizacji
sala konferencyjna w centrum Warszawy; informacja u Organizatora
Dodatkowe informacje
Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia
Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.
* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą
Miejsce realizacji
on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ
Dodatkowe informacje
Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej
Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.