Employer Branding (EB, ang. budowanie wizerunku marki pracodawcy) to wszelkie działania firmy, skierowane głównie do potencjalnych pracowników (employer branding zewnętrzny), mające na celu budowanie jej wizerunku jako atrakcyjnego, profesjonalnego “pracodawcy z wyboru”.
Dobrze zaplanowane działania EMPLOYER BRANDING przynoszą wiele korzyści. Na zewnątrz organizacji pomagają w pozyskaniu nowych pracowników, przyciągnięciu talentów czy nowych klientów, te wewnątrz organizacji wpływają na zmniejszenie rotacji pracowników i podniesieniu ich zaangażowania. Nic więc dziwnego, że EMPLOYER BRANDING jest jednym z ważniejszych trendów w HR w ostatnim czasie.
Podczas szkolenia będziemy mówić o tym jak zaplanować i skutecznie realizować działania EB, by stać się pracodawcą z wyboru i zyskać przewagę wśród konkurencji. Pokażemy też jakie są trendy w kampaniach EB na 2023 rok.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla specjalistów HR, w szczególności zajmujących się procesem rekrutacji i employer brandingu, którzy chcą wdrożyć strategię w swojej organizacji.
Cel szkolenia z Employer Brandingu:
Poznanie definicji employer branding i obszarów z nim związanych
Przygotowanie do wdrożenia strategii employer branding w organizacji
Analiza działań employer brandingowych na rynku
Badanie efektywności prowadzonych kampanii employer brandignowych
Korzyści ze szkolenia:
Podczas niniejszego szkolenia Uczestnicy dowiedzą się:
Od czego rozpocząć działania employer brandingowe w swojej firmie
Z jakich elementów składa się dobra strategia employer brandingowa
W jaki sposób przeprowadzić audyt marki wewnętrzny i zewnętrzny
Jakie wyznaczać cele, które będziemy realizować w ramach strategii employer brandingowej
Dlaczego tworzenie person jest kluczowe przy projektowaniu kampanii rekrutacyjnych
Czym jest Employee Value Proposition i jak je zaprojektować
Jakie narzędzia wykorzystujemy przy budowaniu kampanii employer brandingowej
Jak robią to najlepsi – czyli przegląd skutecznych kampanii
Jak mierzyć skuteczność działań employer brandingowych
Metody pracy:
Warsztat zawiera dużo praktycznych ćwiczeń indywidualnych i grupowych, dyskusje moderowane oraz studium przypadków uzupełnione interaktywnym wykładem w formie prezentacji zawierające wiedzę merytoryczną.
DODATKOWO:
ankieta badania potrzeb
gotowe szablony do wykorzystania w organizacji (m.in. tworzenie persony, EVP)
Media jako narzędzie kampanii employer brandingowych – ich podział i znaczenie przy pozycjonowaniu marki na rynku pracy
Pokolenia na rynku pracy
Cech charakterystyczne dla pokoleń na rynku pracy
Motywacja jako czynnik determinujący podjęcie pracy
Jakie informacje w procesie rekrutacji mają znaczenie
Przykłady kampanii skierowanych do konkretnych pokoleń
Jak projektować działania employer brandingowe w strategii
Kampania EB w modelu AIDA
Trendy w kampaniach EB na 2023 r.
Program alumnów – wykorzystaj siłę swoich byłych pracowników
Employee advocacy – głos ambasadorów marki ma bardzo duże znaczenie w kształtowaniu wizerunku marki jako dobrego pracodawcy
Case study najciekawszych kampanii EB
Analityka – czyli jak mierzyć działania employer brandingowe
INPUTS, OUTPUTS, OUTCOMES – mierniki na każdym etapie projektowania działań employer brandingowych
ROI w działaniach EB
Badania trackingowe jako wyznacznik punktu odniesienia i zmian zachodzących w organizacjach
Analiza pojedynczych akcji employer brandingowych
Prowadzący:
Mariola Staniewska – Ekspertka ds. rekrutacji i employer brandingu. Od początku swojej kariery zawodowej związana z obszarem HR, przede wszystkim w zakresie komunikacji wewnętrznej, EB i rekrutacji, z powodzeniem wdraża nowe rozwiązania dla firm, zarządza i optymalizuje procesy rekrutacyjne. Pracowała dla wielu branż od wydawniczej po finansową, Fanka kreatywnych rozwiązań i nieszablonowego podejścia do projektów. Na co dzień łączy zadania z marketingu i HR, tworząc dedykowane kampanie rekrutacyjne w całej Polsce.
* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą
Miejsce realizacji
sala szkoleniowa w centrum Warszawy; informacja u Organizatora
Dodatkowe informacje
Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia
Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.
* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą
Miejsce realizacji
on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ
Dodatkowe informacje
Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej
Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.