Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

Employer branding co to?

Employer Branding (EB, ang. budowanie wizerunku marki pracodawcy) to wszelkie działania firmy, skierowane głównie do potencjalnych pracowników (employer branding zewnętrzny), mające na celu budowanie jej wizerunku jako atrakcyjnego, profesjonalnego “pracodawcy z wyboru”.

Dobrze zaplanowane działania EMPLOYER BRANDING przynoszą wiele korzyści. Na zewnątrz organizacji pomagają w pozyskaniu nowych pracowników, przyciągnięciu talentów czy nowych klientów, te wewnątrz organizacji wpływają na zmniejszenie rotacji pracowników i podniesieniu ich zaangażowania. Nic więc dziwnego, że EMPLOYER BRANDING jest jednym z ważniejszych trendów w HR w ostatnim czasie.
Podczas szkolenia będziemy mówić o tym jak zaplanować i skutecznie realizować działania EB, by stać się pracodawcą z wyboru i zyskać przewagę wśród konkurencji. Pokażemy też jakie są trendy w kampaniach EB na 2023 rok.
 Adresaci szkolenia:

Szkolenie przeznaczone jest dla specjalistów HR, w szczególności zajmujących się procesem rekrutacji i employer brandingu, którzy chcą wdrożyć strategię w swojej organizacji.

Cel szkolenia:
  • Poznanie definicji employer branding i obszarów z nim związanych
  • Przygotowanie do wdrożenia strategii employer branding w organizacji
  • Analiza działań employer brandingowych na rynku
  • Badanie efektywności prowadzonych kampanii employer brandignowych
 Korzyści ze szkolenia:

Podczas niniejszego szkolenia Uczestnicy dowiedzą się:

  • Od czego rozpocząć działania employer brandingowe w swojej firmie
  • Z jakich elementów składa się dobra strategia employer brandingowa
  • W jaki sposób przeprowadzić audyt marki wewnętrzny i zewnętrzny
  • Jakie wyznaczać cele, które będziemy realizować w ramach strategii employer brandingowej
  • Dlaczego tworzenie person jest kluczowe przy projektowaniu kampanii rekrutacyjnych
  • Czym jest Employee Value Proposition i jak je zaprojektować
  • Jakie narzędzia wykorzystujemy przy budowaniu kampanii employer brandingowej
  • Jak robią to najlepsi – czyli przegląd skutecznych kampanii
  • Jak mierzyć skuteczność działań employer brandingowych
 Metody pracy:

Warsztat zawiera dużo praktycznych ćwiczeń indywidualnych i grupowych, dyskusje moderowane oraz studium przypadków uzupełnione interaktywnym wykładem w formie prezentacji zawierające wiedzę merytoryczną.

DODATKOWO:
  • ankieta badania potrzeb
  • gotowe szablony do wykorzystania w organizacji (m.in. tworzenie persony, EVP)
  • 1 h konsultacji online gratis
Program szkolenia:
  1. Co to jest employer branding?
    • Omówienie definicji
    • Z czego składają się warstwy strategii
    • Sprawdzenie w praktyce podstawowych elementów strategii
  2. Mapa interesariuszy – czyli jak i z kim powinniśmy się komunikować
    • W jaki sposób podzielić interesariuszy tak, by komunikacja z nimi była efektywna
  3. Audyt marki – pierwszy krok do budowania strategii marki pracodawcy
    • Jak podejść do audytu z gdzie szukać danych niezbędnych do napisania strategii
    • Analiza SWOT w budowaniu marki pracodawcy
  4. Wyznaczanie celów podstawą działań employer brandingowych
    • Metoda SMART do projektowania celów strategicznych
    • Cele biznesowe a cele wizerunkowe – jak wpływają na działania, które znajdują się w strategii
  5. Persona – do kogo kierujemy nasze działania EB w kampanii
    • Priorytetyzacja grup docelowych – jak określić kierunek komunikacji w zależności od trudności pozyskania kandydata a znaczenia dla biznesu
    • Pytania pomocnicze do tworzenia person
  6. Employer Value Proposition – wartość dodana od pracodawcy
    • Co to jest EVP i co na nie wpływa
    • 5 pytań Bretta Minchingtona – punkt wyjścia do rozważań nad wartościami dodanymi od pracodawcy
    • Przykłady kampanii EB w których prezentowane są EVP
  1. Media jako narzędzie kampanii employer brandingowych – ich podział i znaczenie przy pozycjonowaniu marki na rynku pracy
  2. Pokolenia na rynku pracy
    • Cech charakterystyczne dla pokoleń na rynku pracy
    • Motywacja jako czynnik determinujący podjęcie pracy
    • Jakie informacje w procesie rekrutacji mają znaczenie
    • Przykłady kampanii skierowanych do konkretnych pokoleń
  3. Jak projektować działania employer brandingowe w strategii
    • Kampania EB w modelu AIDA
    • Trendy w kampaniach EB na 2023 r.
    • Program alumnów – wykorzystaj siłę swoich byłych pracowników
    • Employee advocacy – głos ambasadorów marki ma bardzo duże znaczenie w kształtowaniu wizerunku marki jako dobrego pracodawcy
    • Case study najciekawszych kampanii EB
  4. Analityka – czyli jak mierzyć działania employer brandingowe
    • INPUTS, OUTPUTS, OUTCOMES – mierniki na każdym etapie projektowania działań employer brandingowych
    • ROI w działaniach  EB
    • Badania trackingowe jako wyznacznik punktu odniesienia i zmian zachodzących w organizacjach
    • Analiza pojedynczych akcji employer brandingowych
Prowadzący:

trener Kompetea Mariola StaniewskaMariola Staniewska – Ekspertka ds. rekrutacji i employer brandingu. Od początku swojej kariery zawodowej związana z obszarem HR, przede wszystkim w zakresie  komunikacji wewnętrznej, EB i rekrutacji, z powodzeniem wdraża nowe rozwiązania dla firm, zarządza i optymalizuje procesy rekrutacyjne. Pracowała dla wielu branż od wydawniczej po finansową, Fanka kreatywnych rozwiązań i nieszablonowego podejścia do projektów. Na co dzień łączy zadania z marketingu i HR, tworząc dedykowane kampanie rekrutacyjne w całej Polsce.

Informacje organizacyjne:

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00 – 13:40
Zakończenie szkolenia 17:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

sala szkoleniowa w centrum Warszawy; informacja u Organizatora

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Kompetea all rights reserved

Employer Branding – budowanie strategii pracodawcy
23-24.05.2024 Warszawa
1990 zł + 23% VAT/ osoba
1690 zł + 23% VAT/ osoba
28-29.11.2024 on-line