Być jednocześnie „wizytówką” i „gospodarzem” – tajemnica sukcesu asystentki.
- Rozumienie swojej roli zawodowej.
- Cechy osobowe i zawodowe doskonałej asystentki/ sekretarki.
- Sekretariat jako ważne ogniwo w funkcjonowaniu organizacji – funkcje sekretariatu.
Marka osobista vs marka organizacji
- Wizerunek vs marka – podobieństwa i różnice.
- Etapy budowania marki asystentki wg modelu 4XO.
- Wpływ poszczególnych elementów wizerunku na wartość reprezentowanej organizacji.
- Moje „Idealne JA” jak chcemy być postrzegane.
Znać się na ludziach – style komunikacyjne oraz skutki ich stosowania.
- Fundamenty – kim jest i co jest ważne dla: choleryka, melancholika, sangwinika i flegmatyka?
- Jak rozpoznać i jak rozmawiać z danym typem osobowości? – praktyczne wskazówki.
- Mój temperament a praca asystentki – mocne strony i słabości; jak widzimy siebie, a jak nas widzą inni; co pomaga, co przeszkadza; nad czym pracować w obsłudze klientów wewnętrznych i gości firmy?
- Temperament a otwartość na zmiany – rozumienie własnych reakcji i zachowań współpracowników.
Organizacja i planowanie jako element warunkujący efektywność i skuteczność realizacji zadań
- Zasady planowania w oparciu o cele własne i cele stanowiska pracy.
- Planowanie zgodne z priorytetami – Zasada Eisenhowera zarządzanie i zależność pomiędzy priorytetami.
- Reguły ważne w planowaniu – Metody efektywnego planowania dnia
Organizacja spotkań i konferencji min: (wybór i przygotowanie miejsca, tworzenie agendy, zaproszenia, obsługa gości, catering, wygląd asystentki podczas spotkania, i inne ważne wskazówki)
Skutecznie rozmawiać z klientami wewnętrznymi oraz kontrahentami i gośćmi firmy.
- Wykorzystanie technik komunikacji (sztuka zadawania właściwych pytań, parafraza, odzwierciedlenie, pauza, podsumowanie) w budowaniu właściwych komunikatów wobec:
- gości,
- współpracowników,
- kadry zarządzającej.
- Dbałość o piękno języka – właściwe słowa we właściwym tonie, mowa potoczna a profesjonalizm, zakresy emocjonalne słów i ich znaczenie w relacjach.
- Dyplomacja w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej – co można mówić otwarcie, a co warto przemilczeć; jak odpowiadać na pytania, które wymagają poufności lub powściągliwości?