Czym charakteryzują się szkolenia dla asystentek zarządu i sekretarek?
Profesjonalna asystentka czy sekretarka to skarb, bowiem jej praca przekłada się na wiele obszarów dobrego funkcjonowania firmy, a także na wizerunek, jaki buduje w oczach Gości. Od tego stanowiska wymaga się więc nie tylko dobrej organizacji, czy opanowania, ale także znajomości biznesowej etykiety. I z tą myślą stworzyliśmy szkolenie dla asystentek i sekretarek. To interaktywne zajęcia, które poza merytoryką dają inspirację, refleksję i są zaproszeniem do dialogu. Uczestnicy otrzymają unikatową wiedzę i praktyczne wskazówki ważne dla wizerunku stanowiska asystentki zarządu/ sekretarki.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest przeznaczone dla asystentek, sekretarek, specjalistów ds. organizacji biura.
Korzyści ze szkolenia dla asystentek zarządu:
Zdobycie umiejętności i wiedzy na temat zasad budowania i umacniania własnej marki oraz marki reprezentowanej organizacji
Kreowanie profesjonalnego wizerunku asystentki/ sekretarki zgodnie z etykietą savoir vivre – poprzez zachowania, piękno słowa oraz wygląd i strój
Poszerzenie wiedzy i samoświadomości z zakresu swoich mocnych stron, sposobu komunikacji oraz etykiety w pracy asystentki.
Zwiększenie skuteczności w komunikowaniu się z Klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
Metody pracy:
Podczas spotkania wykorzystujemy metody warsztatowe, treningowe i coachingowe. Proponowane szkolenia na stanowisku sekretarki mają charakter interaktywny. Są one inspiracją do doskonalenia siebie na wielu obszarach. Zajęcia prowadzone będą z udziałem całej grupy z wykorzystaniem filmu i metafory, w formie, ćwiczeń, dyskusji, mini wykładu, przykładów praktycznych, quizu oraz inspiracji.
Być jednocześnie „wizytówką” i „gospodarzem” – tajemnica sukcesu asystentki.
Rozumienie swojej roli zawodowej.
Cechy osobowe i zawodowe doskonałej asystentki/ sekretarki.
Sekretariat jako ważne ogniwo w funkcjonowaniu organizacji – funkcje sekretariatu.
Marka osobista vs marka organizacji
Wizerunek vs marka – podobieństwa i różnice.
Etapy budowania marki asystentki wg modelu 4XO.
Wpływ poszczególnych elementów wizerunku na wartość reprezentowanej organizacji.
Moje „Idealne JA” jak chcemy być postrzegane.
Znać się na ludziach – style komunikacyjne oraz skutki ich stosowania.
Fundamenty – kim jest i co jest ważne dla: choleryka, melancholika, sangwinika i flegmatyka?
Jak rozpoznać i jak rozmawiać z danym typem osobowości? – praktyczne wskazówki.
Mój temperament a praca asystentki – mocne strony i słabości; jak widzimy siebie, a jak nas widzą inni; co pomaga, co przeszkadza; nad czym pracować w obsłudze klientów wewnętrznych i gości firmy?
Temperament a otwartość na zmiany – rozumienie własnych reakcji i zachowań współpracowników.
Organizacja i planowanie jako element warunkujący efektywność i skuteczność realizacji zadań
Zasady planowania w oparciu o cele własne i cele stanowiska pracy.
Planowanie zgodne z priorytetami – Zasada Eisenhowera zarządzanie i zależność pomiędzy priorytetami.
Reguły ważne w planowaniu – Metody efektywnego planowania dnia
Organizacja spotkań i konferencji min: (wybór i przygotowanie miejsca, tworzenie agendy, zaproszenia, obsługa gości, catering, wygląd asystentki podczas spotkania, i inne ważne wskazówki)
Skutecznie rozmawiać z klientami wewnętrznymi oraz kontrahentami i gośćmi firmy.
Wykorzystanie technik komunikacji (sztuka zadawania właściwych pytań, parafraza, odzwierciedlenie, pauza, podsumowanie) w budowaniu właściwych komunikatów wobec:
gości,
współpracowników,
kadry zarządzającej.
Dbałość o piękno języka – właściwe słowa we właściwym tonie, mowa potoczna a profesjonalizm, zakresy emocjonalne słów i ich znaczenie w relacjach.
Dyplomacja w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej – co można mówić otwarcie, a co warto przemilczeć; jak odpowiadać na pytania, które wymagają poufności lub powściągliwości?
Asertywność w pracy asystentki – nadal miło, nadal grzeczni i skutecznie
Fundamenty asertywności – różnice między nadmierną uległością, usztywnieniem w zachowaniu a sztucznością.
Orientacja na fakty – czyli rola własnej dyscypliny, przygotowania, znajomości zasad i organizacji pracy w asertywnej komunikacji z pozostałymi współpracownikami.
Techniki asertywności w codziennej komunikacji bezpośredniej i pisemnej: z przełożonym, współpracownikiem i klientem:
Asertywna prośba
Asertywna odmowa z zachowaniem relacji
Technika AIKIDO
Mowa ciała w pracy i jej znaczenie dla kompetencji i osobistej wiarygodności asystentki
Uśmiech i mimiki oddające intencje vs osobista wiarygodność
Znaczenie i odbiór kontaktu wzrokowego
Ułożenie głowy poziome i pionowe
Najczęstsze pozycje stojące i siedzące
Głos jako mocny element wizerunku (wysokość i niskość głosu, barwa i tempo mówienia) jak odbierane są te element
Savoir vivre i etykieta biznesowa w pracy recepcji – jak dzięki zasadom bon tonu umacniać markę własną oraz markę organizacji
Precedencja – czyli zasady pierwszeństwa podczas powitania, przedstawiania, zajmowania miejsc
Komu i kiedy uścisnąć dłoń
Tytułowanie w rozmowie – opanowanie struktury i najbardziej znaczących stanowisk, radzenie sobie w przypadku braku znajomości określonych tytułów i stanowisk.
Jak elegancko zapowiedzieć i wprowadzić gościa
Profesjonalna obsługa gości podczas spotkań i konferencji.
Etykieta rozmowy telefonicznej i korespondencji mailowej.
Aparycja i powierzchowność – jak odbierane są te elementy w komunikacji międzyludzkiej.
Elegancja i klasa w wyglądzie.
Garderoba – wpływanie kolorem i stylem na wizerunek.
Kolor, fryzura i długość włosów.
Sylwetka, postawa i ich wpływ na odbiór przez innych ludzi.
Wykorzystanie odległości między rozmówcami.
Dress code w pracy asystentki – Kobiecość to nie frywolność – zasady stroju obowiązujące w różnych sytuacjach – etykieta stroju na arenie zawodowej.
Złodzieje wiarygodności, kompetencji i pewności siebie – autodiagnoza oraz sposoby eliminowania.
* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą
Miejsce realizacji
sala szkoleniowa w centrum Warszawy; informacja u Organizatora
Dodatkowe informacje
Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia
Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.
* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą
Miejsce realizacji
on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ
Dodatkowe informacje
Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej
Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.